Aktualności

Relacja dzień 7

Raduń - Butrymańce

Dzień siódmy – 22 sierpnia 2017 r.

Dzisiaj wkroczyliśmy w trzeci, ostatni etap naszego pątniczego szlaku.

Zanim jednak to się dokonało, jak każdego dnia zgromadziliśmy się na porannej Eucharystii pod przewodnictwem bp. Henryka Ciereszko, którą dziś przeżywaliśmy w kościele parafialnym w Raduniu.

Słowo homilii poświęconej przebaczeniu będącemu nieodzownym wyrazem posłuszeństwa przewodzącemu naszemu pielgrzymiemu szlakowi hasłu „Będziesz miłował” skierował ks. Karol Swatkowski.

Wraz z nami modlił się i spotkał z pielgrzymami przebywający w Raduniu na wakacjach ks. prof. Zbigniew Janczewski, doktor socjologii i mariologii, wykładowca w seminarium duchownym Archidiecezji Katowickiej oraz seminarium Księży Pijarów.

Po Mszy Świętej i śniadaniu udaliśmy się na szlak pątniczy, który w rytmie wyznaczanym Godzinkami Ostrobramskimi i modlitwą różańcową doprowadził nas do granicy białorusko – litewskiej.

Jej przekroczenie zajęło naszej całej, ponad półtysięcznej grupie, około dwóch godzin.

Na granicy do naszej pątniczej wspólnoty dołączył również były kierownik Białostockiej Pieszej Pielgrzymki na Jasną Górę, a obecnie proboszcz parafii w Kozińcach ks. Krzysztof Kowalewski, z którego obecności się cieszymy.

Stamtąd udaliśmy się bezpośrednio do kościoła w Ejszyszkach, gdzie mogliśmy adorować Najświętszy Sakrament, a także skorzystać z gościnności Księdza Proboszcza i mieszkańców, którzy uraczyli nas obiadem.

Kolejne postoje miały miejsce w Ejszeryszkach oraz Dojlidach, gdzie również urzeczeni byliśmy serdecznością i gościnnością miejscowej ludności.

Kresem dzisiejszego wędrowania była parafia w Butrymańcach, w której po trudzie pielgrzymowania mogliśmy skorzystać z dobrodziejstwa noclegu.

Nasz dzień jak zwykle zakończyła modlitwa apelowa oraz biskupie błogosławieństwo.

dk. Karol Godlewski

Aby obejrzeć zdjęcia, kliknij w tym miejscu.